Простий експеримент: дітлахів цього віку залишили з чотирма новими іграшками. Вони радісно гралися. Далі їх завели до кімнати, де було аж 16 ляльок, пухнастиків, пірамідок тощо. Вони не знали, що обрати, пасивно роздивлялися або перебирали їх, не включаючи у гру. А далі швидко занудьгували.
Такий експеримент провели американські дослідники з Університету Толедо, і пояснили, що розсіювання уваги у віці до 3 років шкідливо. Тож краще придбати якісні іграшки, але небагато. Забудьте про емоційне та смислове навантаження, головне завдання дитячої власності — демонструвати різні способи дії з предметами. Перелічіть, які види маніпуляцій знаєте (натискати, тягнути, смикати, обертати, штовхати, котити), і оберіть іграшки, щоб вони всього цього навчили.
Приблизний список:
- Ігровий центр з багатьма кнопками та важелями або бізіборд (дошка для розвитку дитини з маніпуляційними елементами).
- Стукалка.
- 1–2 великих м’яких іграшок (засинати з ними, обіймати).
- Візочок, дитячий візок.
- Посудка.
- Каталка або машинка.
- Кубики.
- Дзиґа.
- Пірамідка.
- Музичні іграшки.
- Вкладиші, складані іграшки.
- «Провідна» іграшка. Для дівчат це, зазвичай, лялька або м’яка іграшка, хлопці можуть обрати те саме або динозавра, робота і навіть машинку. Ідеться про персонажа, з яким дитина найбільше «товаришує», оживляє, проектує свою прив’язаність. Із такою іграшкою дитина і спить, і їсть, і гуляє, і особливо прагне тримати поруч, якщо страшно (скажімо, у поліклініці) або погано.